Најчешћа питања
-
1. На који начин се израђује Индивидуални образовни план?
Правилник о ближим упутствима за утврђивање права на индивидуални образовни план, његову примену и вредновање даје одговоре на питања о начину примене у настави одређеног вида индивидуализације.
За ученика коме је потребна додатна подршка у савладавању исхода учења, потребно је урадити педагошки профил и увидети његове добре стране и потребе за подршком. Након процене са учеником се ради индивидуализовани начин рада, за који није потребна сагласност родитеља. Овакав начин рада треба применити најмање три месеца, након чега се врши процена остварености планираних активности. Уколико мере индивидуализације нису довеле до савладавања планираних садржаја и добробити детета планира се израда ИОП-1 плана. Са израдом овог плана не треба журити посебно у млађим разредима. За израду овог плана потребна је писмена сагласност родитеља/старатеља. Уколико родитељ/старатељ неоправдано одбија израду ИОП-1 плана школа обавештава Центар за социјални рад.
Индивидуалним образовним планом планирају се кораци/активности у раду , динамика рада, носиоци и исходи учења. У изради плана учестује тим за додатну подршку ученику. ИОП се израђује прво на три месеца а затим на почетку полугодишта. Након чега следи вредновање плана, и планира се даљи рад са учеником. ИОП-2 израђује се уколико ученик није успео да савлада наставне садржаје прилагођавањем метода рада, настаних средстава и потребно је изменити садржаје предмета за одређени разред. За израду ИОП-2 плана потребна је сагласност Интерресорне комисије.
За ученике који имају изражене способности за један или више предмета израђује се ИОП-3 план.
Сви видови прилагођавања морају се евидентирати на прописаним обрасцима
-
2. Како се класификује насиље и који су поступци решавања проблема?
Насиље је класификовано у три нивоа према Протоколу о поступању у случајевиа насиља, где је именован сваки вид насиља.
Први ниво решава самостално одељењски старешина у оквиру саветодавно-васпитног рада. Уколико је исто дете често изложено насиљу или врши насиље укључује се Тим за заштиту од доскриминације, насиља, злостављања и занемаривања у школи. Када се дешава насиље на другом нивоу укључује се Тим за заштиту, односно унутрашња заштитна мрежа. Први и други ниво насиља сврставју се у лакше повреде обвеза ученика и потребно је водити појачан васпитни рад са учеником. У решавању насиља на трећем нивоу обавезно је укључивање установа ван школе, спољашње зштитне мреже. Сврстава се у теже повреде обавеза ученика, када је потребно водити васпитно-дисциплински поступак.
Школа као образовно-васпитна установа планира превентивне активности којима се ученици подстичу на формирање здравих животних ставова Неке од активности су: такмичења, обележавање важних датума, представе,квизови, ваннаставне активности, недеља различитих култура и слично. Уколико до насиља дође школа предузима мере интервенције за спречавање и заустављање насиља. Све облике насиља потребно је евидентирати.